Ampa Quermany Pals | Metodologia
16160
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16160,theme-bridge,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-3,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Metodologia

JOC I MOVIMENT

Adreçat a nens/es de  P3, P4, P5 i Primer
Empresa: Dora Arias  Professora: Dora Arias

Objectius: En aquestes sessions de treball ens basarem en propiciar l’espai idoni per desenvolupar el moviment dels nens i nenes amb material específic que ajudi a consolidar l’equilibri com a organitzador del desenvolupament psicomotor. Resoldre obstacles i mantenir cura del seu propi cos. Que es puguin moure amb seguretat i amb una major consciència de sí mateixos.
Aconseguir la consciència de l’espai i, sobretot, l’autonomia en el seu moviment. Aprendre a organitzar la seva estructura de joc sense interferència de l’adult i amb temps suficient per a desenvolupar-la. Alliberar l’energia i els seus impulsos, canalitzant-la per anar consolidant el coneixement. Experimentar el ritme del cos i donar forma a l’expressió. Desenvolupar l’escolta i el respecte. Desenvolupar el Joc simbòlic, una eina amb la que els nens donen solucions a moltes conflictes interns, sense la qual difícilment tindrien una altre sortida. El meu treball es recolza en els principis de la pediatra EMMI PIKLER, que aporta una base de treball segura amb els infants, completament vàlida per el desplegament de la mobilitat, l’autonomia i l’acció continua dels nens i nenes. Com també l’observació i escolta des de laquietud, per acompanyar als nens a la resolució de conflictes que no puguin resoldre per ells mateixos.


ANGLÈS. 

English Today

Adreçat a nens/es de primària
El mètode d’aprenentage que s’utilitza, és per observació, per significat, per repetició, recepció i descobriment. Tambè contempla la participació activa i passiva en el procés d’aprenentage. Amb mètodes i recursos que faciliten assolir l’èxit. Inclou l’adquisició d’hàbits necessaris per desenvolupar el llenguatge d’un nou idioma amb èxit. A l’hora de la classe es treballarà sobretot l’expressió i comprensió oral, es a dir hi haurà conversa, jocs, cançons, contes, role play, expressió escrita, etc., tot i així cada dia els alumnes faran una fitxa per tal d’assolir els nous conceptes de gramàtica i vocabulari. Les fitxes realitzades durant el curs escolar forman el dossier del contingut que s’entrega al final de curs.
Objectius activitat:
Coneixement i aprenentatge de la llengua anglesa, comprensió oral i lectora, expressió oral i escrita, vocabulari i gramàtica, segons nivell i progrés


MECANOGRAFIA

Adreçat a nens i nenes de cicle mitja i superior.
Empresa: Acadèmia Meca Centre.

Objectius: El curs complert es realitza en dos anys. El primer any aprenem a memoritzar el teclat i a escriure amb els 10 dits sense mirar-lo. El segon any es perfecciona la tècnica d’escriptura i la velocitat.
Metodologia: Es treballa amb programes informàtics especials per a l’aprenentatge de la mecanografia amb ordinador i es fan exercicis amb diferents models de documents i de dictats. Material: Cada nen disposarà d’un ordinador portàtil i el material que s’utilitza està inclòs en el
preu. Lliurament de diploma d’assistència en acabar el primer curs i certificat d’aprofitament , amb nota, en acabar el segon curs i fer l’examen final.
Per a més informació : Acadèmia Meca Centre, telèfon 972 610 287.


ANGLÈS infantil

Adreça a nens/es de infantil P3, P4, P5 1er i 2on
Empresa: Metty Font  Professora: Metty Font

Objectius: Promoure una actitud positiva envers la llengua, mitjançant classes divertides,amb jocs,cançons, contes, dvd’s… Estimular els nens a aprendre expressions i un vocabulari proper. Fer que es familiaritzin amb la pronunciació i desenvolupin les seves capacitats de comprensió auditiva. Desenvolupar hàbits de treball en grup.

Metodologia: La capacitat d’atenció i concentració dels petits aprenents d’anglès es força limitada, de manera que és proposen activitats curtes i seguides. A través de instruccions i l’ús de flashcards, el nen rep una gran quantitat de informació. La seva comprensió és comprova de forma immediata en una resposta física o verbal. Material.


COSTURA

Adreçat a nens/es de primària
Empresa: Teca & Xerinola  Professora: Susana Romero

Objectius: introduir-se en la costura a través de materials i objectes adequats per les diferents edats, potenciant la costura com a eina pràctica del nostre dia a dia, però sobretot amb l’objectiu de que sigui una activitat divertida i que s’endinsin dins del món d’aprendre a fer objectes útils i pràctics.

Metodologia : Es comença a treballar amb feltre, retallant i enganxant i després s’introdueix l’agulla com a eina més precisa per arribar a fer amb més detall i més dificultat peces decoratives per Nadal, tot adaptant les propostes a l’edat dels nenes i l’evolució del grup.. S’utilitzarà material de reutilització i quan sigui necessari es demanarà un petit costurer. Per a més informació : ​


FRANCÈS. Habilitats comunicatives

Adreçat a nens/es de cicle mitja i superior
Empresa: Acadèmia Aula

Objectius: Aquesta llengua veïna torna a estar en alça d’uns anys ençà. El nostre equip de francès treballa mètodes especialment pensats per a infants, que aprenen la llengua nova de manera sorprenentment ràpida. Igual que en l’anglès, el sistema és totalment lúdic i dinàmic, i ajuda a incorporar una nova llengua al sistema lingüístic dels infants, que assumeixen més de pressa que els adults el plurilingüisme. Grups segons edat.


PLÀSTICA: Pintura, dibuix i ceràmica

Adreçat a nens i nenes de primaria
Empresa: Tallers d’Art Professora: Marta Rucabado i Ona Esteban

Objectius: Estimular la imaginació i la creativitat i desenvolupar el sentit estètic dels nens. Conèixer els elements plàstics i a organitzar-los per produir unes sensacions estètiques. Conèixer les qualitats dels colors i fer barreges. Experimentar les possibilitats creatives de conceptes bàsics, com la proporció, la relació entre contraris, el buit i el ple, el pes, la llum… Modelar diferents objectes amb argila, conèixer tot el procés d’elaboració, disseny i decoració
de la ceràmica, i iniciar els nens en les tècniques d’aquest material. Aprendre diferents tècniques pictòriques i com aplicar-les en cada estadi dels cicles educatius
Metodologia: La metodologia que s’utilitza és activa i participativa, basada primer en l’observació i l’explicació del mètode, i després en la realització de l’obra escollida per cada nen, on ha de plasmar la seva imaginació, sentit estètic i interpretació del treball Material : Es paga en el rebut mensual.


ESCACS

Adreçat a nens/es de primària    Professor: Carles Vilà Camps

Contingut: Classes d’escacs amb taulers i peces reglamentàries que tingueu o porti jo (disposo de material suficient). Dins l’hora, es comença amb teoria amb fitxes, on els més petits aprenen a moure les peces, a capturar-les i defensar-les, i els més grans aprenen jugades tàctiques i estratègiques i a comprendre les posicions de les peces per trobar avantatges per guanyar. S’explica les obertures més importants, la importància de l’enroc, saber aprofitar el màxim la força de cada una de les peces, saber fer tots els escacs i mats possibles.

Metodologia : Els nens, sobretot els més petits, només volen jugar. Llavors com ensenyar-los a pensar? Doncs jugant, i què millor a escacs on cadascú és responsable dels seus moviments i l’atzar no existeix. Per això, es comença la classe fent una fitxa teòrica molt senzilla segons l’edat del nen, que pot durar uns quinze minuts.

Objectiu : Els escacs és un esport (hi ha desgast físic … el cervell és com un múscul que menja molts de sucres!). Es treballa molt la memòria i la concentració, però també i molt important saber decidir per un mateix (autocrítica), aprendre de les derrotes (dels errors), agilitat mental en càlcul de jugades, creativitat i pensament lògic, i finalment saber comportar-se i tenir respecte a l’adversari.


INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL

Adreçat a nens/es de infantil i primària
Empresa: Acadèmia Aula

Objectius: Es considera Intel·ligència Emocional la capacitat de valorar, expressar, comprendre i controlar emocions i estats d’ànim tant en un mateix com en els altres. El treball de la intel·ligència emocional aconsegueix que els nens/es adquireixin una base més sòlida per una vida sana i feliç. Ajuda a la reducció del patiment emocional (ansietat, estrès…) i augmenta la seguretat en si mateix. Els ajuda a enfrontar-se a les seves emocions de forma més eficaç, de manera que són ells qui controlen les seves emocions i no les emocions qui els controlen a ells. Els permet establir relacions socials positives, resolucions pacífiques de conflictes. Són molt menys influenciables. A nivell acadèmic aconsegueix una millora de l’actitud i el comportament, reducció de problemes de conducta i un comportament més positiu a l’aula i amb els companys.

CONTES I TITELLES

Adreçat a nens/es de P3, P4 i P5
Empresa: Teca & Xerinola

Objectius: L’objectiu és introduir-lo dins un món màgic, on tot és vàlid, amb tota mena de personatge. El conte és el vehicle
per arribar-hi i els titelles crearan un ambient de complicitat amb els nens.
* Objectius generals:
* Potenciar la imaginació del nen.
* Desenvolupar la fantasia.
* Motivar a la participació activa del nen en el conte.
* Potenciar la capacitat d’ improvització.
* Desenvolupar el llenguatge i la comunicació entre els nens i l’educador


TEATRE I CIRC

Adreçat a nens/es de primària
Empresa: Teca & Xerinola

Objectius: El teatre és un mitjà per expressar sentiments, per explicar històries, per connectar amb altres persones. El teatre és una activitat que potencia les capacitats comunicatives. És important i necessari ensenyar els nens i nenes a expressar-se, a comunicar-se, a vèncer les seves pors, a
posar-se davant d’un públic per poder assolir tota la riquesa expressiva que aporta el teatre. Així doncs, el teatre constitueix una part molt important en l’educació de l’expressió corporal i oral dels infants. Els dona eines per aprendre a expressar i comunicar els propis sentiments, a
crear un esperit crític i enriquir els seus mitjans d’expressió i la seva espontaneïtat.
* Objectius generals:
* Fomentar hàbits de conducta que potenciïn la socialització, tolerància i cooperació entre
companys.
* Crear responsabilitat en la concreció i participació de l’activitat.
* Fomentar la confiança i la seguretat en els infants amb dificultats de relació
* Fomentar la integració, participació i relacions socials
L’activitat es sistematitzarà, de manera que al principi es farà una introducció al món del teatre per donar una base als alumnes, centrant-se en la realització d‘exercicis i jocs teatrals. Posteriorment es combinaran els exercicis realitzats amb la fase de preparació de l’obra que es farà a final de curs. La tercera part es centrarà exclusivament a preparar i muntar l’obra teatral escollida.

Per trencar dinàmiques, i conservar l’atenció dels participants, s’intercalaran sessions d’ iniciació al circ. Aquestes sessions estan pensades per desenvolupar tant les habilitats de domini del cos i la interacció amb objectes. També es fomenta l’expressió corporal mitjançant
les activitats pròpies del circ. El món del circ és un eix de continguts molt motivador.
* Objectius generals:
*Experimentar amb les habilitats acrobàtiques amb el nostre cos.
*Iniciar als alumnes en la manipulació de diferents malabars.
*Desenvolupar les habilitats d’expressió corporal pròpies del Circ.